درختکاری
حکم آزاد
حقوق و دادگستری و عدالت
دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:درخت , :: 11:27 :: نويسنده : مهران پورباقر مهنه

به مناسبت روز درختکاری؛
سالم سازی هوا، زیبایی محیط زندگی، سر سبزی و نشاط، نگاه به آینده، کاشت یک زندگی و ... این ها همه تنها در یک فرهنگ زیبا نهفته است. فرهنگ درخت کاری که سال ها است همراه ایرانیان بوده است.
به گزارش گروه خواندنی های مشرق، 15 اسفند یا همان روز درخت کاری از جمله روز هایی است که در سراسر جهان وجود دارد و به عنوان یک روز بین المللی شناخته می شود. در این روز افراد با کاشتن نهال های جوان به محیط زیست خود کمک می کنند و آن را به یک محیط شاد و زیبا تبدیل می کنند.

تاریخچه روز درختکاری

در ابتدا در سال 1872 و در ایالت نبراسکای آمریکا و در تاریخ 10 آوریل (21 فروردین) و توسط فردی به نام J.Sterling Morton برگزار شد و گفته می شود که در آن روز بیش از 1 میلیون درخت کاشته شده است. اما بعد از مدتی این تاریخ به آخرین جمعه ماه آوریل انتقال یافت.

امروزه بیشتر کشورهای دنیا این روز را محترم شمرده و در این روز به کاشتن درخت ها و نهال های متفاوت اقدام می کنند. البته تاریخ این روز با توجه به آب و هوای هر کشور متفاوت است و بیشتر سعی می کنند تا در موقعی از سال این کار را انجام دهند که درخت قابلیت رشد کردن را داشته باشد.


برای مثال می توان به کشور هایی مانند: آلمان، مصر، پاکستان، مکزیک اشاره کرد که به ترتیب در روزهای پنج اردیبهشت، 26 بهمن، 27 مرداد و دومین پنجشنبه از ماه جولای است.

روز درخت کاری در ایران

این روز در کشور ما از قدمت زیادی برخوردار است و ایرانیان سال هاست که با این فرهنگ آشنا هستند. در کشور ما روز درختکاری در 15 اسفند هر سال برگزار می شود و مردم با حضور در پارک ها، جنگل ها و اقصی نقاط شهر اقدام به کاشت نهال های جوان می کنند.

ایرانی ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار زندگی را به زمین باز می گردانند.

در این روز در مقابل بیشتر پارک ها و فضاهای سبز و دیگر نقاط شهر نهال هایی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرید. البته چند سالی است که این مراسم از شور قدیمی خود افتاده است و حال و هوایی دیگر به خود گرفته است و جوانان کمتر با این روز آشنا هستند.


امید می رود هر فرد در این روز با کاشتن حداقل یک درخت کمک بزرگی به حفظ محیط زیست و فضای سبز کشورمان کند. البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که هر روز می تواند یک روز درختکاری باشد و کاشتن یک درخت به روز خاص و زمان خاص نباید محدود شود.

از قدیم به ما یاد داده اند که:

بدست خود درختی می نشانم ، به پایش جوی آبی میکشانم



فهرست واژگان حقوقی



نظرات شما عزیزان:
نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 1224
بازدید هفته : 1354
بازدید ماه : 1587
بازدید کل : 176854
تعداد مطالب : 133
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1


solid rgb(0, 0, 0); text-align: center; color: rgb(255, 255, 255);">ح
خدذ
رزژ
سشص
ضطظ
عغف
قکگ
لمن
وهی
="حقوقدانان جوان ایران">
استخاره آنلاین با قرآن کریم