حکم آزاد
حقوق و دادگستری و عدالت
چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:معرفی, :: 8:26 :: نويسنده : مهران پورباقر مهنه

 
 
dr-khalilzadeh
 معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي مشهد:
دكتر محمد علي خليل زاده
 آخرين مدرك تحصيلي: 
 دكتري  مهندسي برق - مهندسي پزشكي 
 سمت/سمت هاي سازماني فعلي:
 
معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي واحد مشهد
 
عضو هيات علمي گروه مهندسي پزشكي
 
سردبير مجله علمي پژوهشي فني مهندسي واحد مشهد
 
ريبس مركز تحقيقات مهندسي پزشكي واحد مشهد
 
 پست الكترونيك:

تحصيلات

رشته/گرايش

دانشگاه

كشور

كارشناسى

مهندسى برق- الكترونيك

دانشگاه صنعتى شريف

ايران

كارشناسى ارشد

مهندسى برق-مهندسى پزشكى

دانشگاه صنعتى شريف

ايران

دكترى

مهندسى برق-مهندسى پزشكى

دانشگاه تربيت مدرس

ايران

 
 
 سمت هاي اجرايي:

شرح

محل

تاريخ

از

تا

رياست دانشكده مهندسى پزشكى

 

واحد علوم و تحقيقات تهران

1379

1381

معاونت آموزشى، پژوهشي و دانشجويى دانشكده مهندسى

واحد مشهد

1382

1385

مدير گروه مهندسى پزشكى

واحد مشهد

1382

ادامه دارد

معاون پژوهش و فناوري
واحد مشهد
خرداد1391 ادامه دارد
 
دفتــــــر معاون پژوهش و فناوري:
   جناب آقاي عليرضا ميرزايي فرد 
 
 

آدرس محل كار

مشهد – قاسم آباد، بلوار اماميه، نبش اماميه 42 -

ساختمان مركزي شماره دو دانشگاه آزاد اسلامى مشهد
 
طبقه اول - حوزه معاونت پژوهش و فناوري
 

تلفن تماس : 6223137– 511 – 98+

 

دو شنبه 26 تير 1391برچسب:فرهاد, :: 8:36 :: نويسنده : مهران پورباقر مهنه

 

تلاش باشگاه پژوهشگران برای به ظهور رساندن استعداد جوانان/طی شدن سریع راه علم و تكنولوژي بر اساس نقشه علمي مشاهده در قالب پی دی اف چاپ فرستادن به ایمیل
شنبه ، 24 تیر 1391 ، 13:00
dr.daneshjoخبرگزاری آنا: فرهاد دانشجو گفت: باشگاه پژوهشگران جوان تلاش مي كند راه پر فراز و نشيب علوم و تكنولوژي بر اساس نقشه علمي هر چه سريعتر طي شود و خلاقيت و استعدادهاي جوانان را به منصه ظهور برساند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، فرهاد دانشجو رئيس دانشگاه آزاد اسلامي به مناسبت برگزاري همايش ملي پژوهشهاي راهبردي كشاورزي ايران در باشگاه پژوهشگران جوان واحد تاكستان پیامی ارسال کرد.

 

متن کامل پیام که توسط كريم زارع، مشاور رياست دانشگاه و رئيس باشگاه پژوهشگران جوان در مراسم افتتاحيه اين همايش قرائت شد بدین شرح است: با سلام و درود به روان پاك شهداي اسلام و روح پر فتوح حضرت امام (ره) و با آرزوي توفيق، سعادت و سلامت براي مقام عظماي ولايت.

 

خداوند متعال را شاكريم كه در سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني، شاهد برگزاري همايش ملي پژوهشهاي راهبردي كشاورزي ايران توسط باشگاه پژوهشگران جوان در واحد تاكستان هستيم.

 

در دهه كيفيت و رقابتهاي ملي و بين المللي، دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان بزرگترين دانشگاه حضوري جهان براي رسيدن به قله هاي بلند علوم و تكنولوژي و كم كردن فاصله كشور از كشورهاي پيشرفته جهان بايد بر سرعت رشد توليدات علمي خود بيفزايد.

 

اين دانشگاه براي ارتقاي كيفيت از نهادهايي بهره مي گيرد كه يكي از آنها باشگاه پژوهشگران جوان است كه جوانان با استعداد درخشان را جذب کرده و با حمايت مادي و معنوي از آنان تلاش مي كند كه راه پر فراز و نشيب علوم و تكنولوژي بر اساس نقشه علمي هر چه سريعتر طي شود و خلاقيت و استعدادهاي اين جوانان را به منصه ظهور برساند.

 

باشگاه پژوهشگران جوان در راستاي اجرايي كردن سياستهاي جمهوري اسلامي و منويات مقام معظم رهبري در زمينه برنامه ريزي براي جذب نخبگان وجلوگيري از مهاجرت مغزها، به عنوان نخستين مركز غير دولتي شناسايي، جذب، هدايت و حمايت پژوهشگران و نخبگان دانشگاهي در كشور تاسيس شد.

 

عملكرد باشگاه پژوهشگران جوان در چند سال گذشته، نويدبخش مسيري پربار درجهت شناسايي، جذب، هدايت و حمايت از نخبگان و پژوهشگران جوان است، خصوصاً همايش هاي ملي باشگاه علاوه بر اينكه نماد فعاليتهاي پژوهشي اعضاء است و جايگاهي براي ارائه نتايج تحقيقات محققان مي باشد، زمينه را جهت آشنايي نخبگان و پژوهشگران با يكديگر، معرفي بيشتر باشگاه به جامعه، ايجاد انگيزه در افراد مستعد و آشنايي با امكانات و ظرفيتهاي دانشگاه آزاد اسلامي در نقاط مختلف كشور را فراهم مي نمايد.

 

نكته حائز اهميت آنست كه، حضور و ارائه مقاله توسط اعضاء محترم هيأت علمي و ديگر محققان جوان كشور در چندين همايش گذشته نشانگر كيفيت و تعالي همزمان اين همايش ها در جامعه علمي و پژوهشي كشور مي باشد. اين تعامل علمي بين استادان و دانشجويان بسيار مبارك و اميدوار كننده است.

 

اميد است تمامي شركت كنندگان در اين همايش ارزشمند خصوصاً اعضاء محترم باشگاه پژوهشگران جوان بتوانند از موهبتهاي آن بهره مند گردند و با تلاش بيش از پيش سعي نمايند اين باشگاه همچنان به عنوان نگين دانشگاه آزاد اسلامي در عرصه هاي علمي پژوهشي و خدمت به جوانان پژوهشگر بدرخشد و در سالهاي آتي شاهد برگزاري همايش هاي سراسري تخصصي و بين المللي در اكثر رشته هاي تاثير گذار دانشگاهي باشيم.

 

اينجانب وظيفه خود مي‌دانم از تمامي عزيزاني كه در شناسايي و بروز استعدادهاي درخشان جوانان كشور و جهان اسلام و هدايت آن جهت بهبود كمي وكيفي زندگي مردم ايران و جهان اقدام مي‌نمايند و در جهت برگزاري اين همايش همت گمارده‌اند، تشكر و قدرداني نموده و توفيقات روز افزون همگان به ويژه مسئولان باشگاه پژوهشگران جوان را از درگاه ايزد منان مسالت مي‌نمايم.

سه شنبه 13 تير 1391برچسب:آموزش, :: 10:26 :: نويسنده : مهران پورباقر مهنه

آخرین عکس از آخرین لحظات دکتر حسابی



شام در کنار تخت استاد سرد شده است. ظاهرا دیگر نیازی به خوردن غذا نیست.
پزشکان و مسئولان بیمارستان دانشگاه به این نتیجه رسیدند که معالجه روی قلب استاد دیگر اثری ندارد.
لذا آنژیوکت چند دارو برای ادامه تپش قلب از رگ دست راست و آنژیوکت تزریق مسکن درد از دست چپ ایشان را خارج و حتی ماسک تامین اکسیژن که دیگر ریه ها قادر به تامین آن نبود را برداشته اند و تنها سنسورهای تپش قلب روشن است.
شگفت اینکه در چنین حالتی در کمال حیرت پزشکان و متخصصین بیمارستان کانتونال دانشگاه ژنو، پروفسور حسابی در آخرین لحظات حیات به چیزی جز مطالعه و افزایش دانش نمی اندیشد.
این تصویر منحصر به فرد را یکی از کارکنان خود بیمارستان به عنوان یک تصویر تکان دهنده و تاثیر گذار ثبت کرده است
.روحش شاد

یادش گرامی

 

 

سه شنبه 13 تير 1391برچسب:فرق, :: 10:23 :: نويسنده : مهران پورباقر مهنه

اتوبوس سرویس مدارس در پاکستان

fifaday

یک شنبه 4 تير 1391برچسب:جنایت, :: 8:53 :: نويسنده : مهران پورباقر مهنه

 

'حسن قشقاوی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: ریاست این هیات به عهده یكی از مدیران كل حوزه معاونت كنسولی خواهد بود و كارشناسان حقوقی و سیاسی سایر بخش ها نیز حضور خواهند داشت.

این هیات حقوقی - كنسولی در رابطه با اعدام 18 نفر از اتباع زندانی ایران در عربستان به اتهام حمل مواد مخدر و با توجه به عدم رعایت حقوق اولیه این اتباع در زمینه دسترسی كنسولی، عدم برخورداری از داشتن وكیل و مترجم و مسایل دیگری كه مورد اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران است، عازم عربستان سعودی می شود.

عربستان سعودی اواخر فروردین ماه امسال تعدادی از اتباع زندانی ایرانی را به اتهام حمل مواد مخدر اعدام كرد اما حدود دو ماه بعد، پس از پیگیری های مكرر وزارت امور خارجه نسبت به مشخص شدن سرنوشت این اتباع، موضوع اعدام این افراد در فروردین ماه را بطور رسمی اعلام كرد.

این اقدام عربستان سعودی در حالی صورت گرفته است كه در پی پیگیری ها و تماس های تلفنی 'علی اكبر صالحی' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، 'سعود الفیصل' وزیر امور خارجه عربستان بر جلوگیری از اجرای این احكام تاكید كرده بود.

 

یک شنبه 4 تير 1391برچسب:امام حسین, :: 8:45 :: نويسنده : مهران پورباقر مهنه

تولد امام حسین (ع)


به روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت (1) دومین فرزند برومند حضرت على و فاطمه، كه درود خدا بر ایشان باد، در خانه‏ ى وحى و ولایت، چشم به جهان گشود.

چون خبر ولادتش به پیامبر گرامى اسلام (ص) رسید، به خانه‏ ى حضرت على و فاطمه (ع) آمد و اسماء (2) را فرمود تا كودكش را بیاورد.اسماء او را در پارچه‏ اى سپید پیچید و خدمت رسول اكرم (ص) برد،آن گرامى به گوش راست او اذان و به گوش چپ او اقامه گفت (3) .

به روزهاى اول یا هفتمین روز ولادت با سعادتش، امین وحى الهى، جبرئیل، فرود آمد و گفت:

سلام خداوند بر تو باد اى رسول خدا، این نوزاد را به نام ‏پسر كوچك هارون‏ «شبیر» (4) كه به عربى‏«حسین‏» خوانده مى‏شود، نام بگذار. (5) چون على (ع) براى تو بسان هارون براى موسى بن عمران است جز آنكه تو خاتم پیغمبران هستى.

و به این ترتیب نام پر عظمت ‏«حسین‏» از جانب پروردگار، براى دومین فرزند فاطمه انتخاب شد.

به روز هفتم ولادتش، فاطمه‏ زهرا كه سلام خداوند بر او باد، گوسفندى را براى فرزندش به عنوان عقیقه (6) كشت، و سر آن حضرت را تراشید و هم وزن موى سر او نقره صدقه داد. (7)

حسین و پیامبر (ص)

از ولادت حسین بن على (ع) كه در سال چهارم هجرت بود تا رحلت رسول الله (ص) كه شش سال و چند ماه بعد اتفاق افتاد، مردم از اظهار محبت و لطفى كه پیامبر راستین اسلام (ص) درباره حسین (ع) ابراز مى‏ داشت، به بزرگوارى و مقام شامخ پیشواى سوم آگاه شدند.

سلمان فارسى مى ‏گوید: دیدم كه رسول خدا (ص) حسین (ع) را بر زانوى خویش نهاده او را مى ‏بوسید و مى‏ فرمود:

تو بزرگوار و پسر بزرگوار و پدر بزرگوارانى، تو امام و پسر امام و پدر امامان هستى، تو حجت‏ خدا و پسر حجت‏خدا و پدر حجت‏هاى خدایى كه نه نفرند و خاتم ایشان، قائم ایشان (امام زمان عج) مى ‏باشد. (8)

انس بن مالك روایت مى ‏كند:

وقتى از پیامبر پرسیدند كدام یك از اهل بیت‏ خود را بیشتر دوست مى ‏دارى، فرمود:حسن و حسین را، (9) بارها رسول گرامى حسن و حسین را به سینه مى ‏فشرد و آنان را مى‏ بویید و مى‏ بوسید. (10)

ابو هریره كه از مزدوران معاویه و از دشمنان خاندان امامت است در عین حال اعتراف مى ‏كند كه:

رسول اكرم (ص) را دیدم كه حسن و حسین (ع) را بر شانه‏ هاى خویش نشانده بود و به سوى ما مى‏ آمد، وقتى به ما رسید فرمود: هر كس این دو فرزندم را دوست‏ بدارد مرا دوست داشته و هر كه با آنان دشمنى ورزد با من دشمنى نموده است. (11)

عالى ‏ترین، صمیمى‏ ترین و گویاترین رابطه‏ ى معنوى و ملكوتى بین پیامبر و حسین را مى‏ توان در این جمله‏ ى رسول گرامى اسلام (ص) خواند كه فرمود:

حسین از من و من از حسینم. (12)

پى‏ نوشت ها

1- در سال و ماه و روز ولادت امام حسین (ع) اقوال دیگرى هم گفته شده است،ولى ما قول مشهور بین شیعه را نقل كردیم. ر. به. ك. اعلام الورى طبرسى ، ص 213.

2- احتمال دارد منظور از اسماء، دختر یزید بن سكن انصارى باشد. ر. به. ك. اعیان الشیعه ، جزء 11 ، ص 167.

3- امالى شیخ طوسى ، ج 1، ص 377

4- شبر بر وزن حسن و شبیر بر وزن حسین و مشبر بر وزن محسن نام پسران هارون بوده است و پیغمبر اسلام (ص) فرزندان خود حسن و حسین و محسن را به این سه نام نامیده است- تاج العروس ج 3 ص 389، این سه كلمه در زبان عبرى همان معنى را دارد كه حسن و حسین و محسن در زبان عربى دارد- لسان العرب ، ج 6 ، ص 60.

5- معانى الاخبار ، ص 57.

6- در منابع اسلامى درباره عقیقه سفارش فراوان شده و براى سلامتى فرزند بسیار مؤثر دانسته شده است، ر.به.ك. وسائل الشیعه ، ج 15 ، ص 143 به بعد.

7- كافى ، ج 6 ، ص 33.

8- مقتل خوارزمى ، ج 1 ، ص 146- كمال الدین ، صدوق ، ص 152.

9- سنن ترمذى ، ج 5 ، ص 323.

10- ذخائر العقبى ، ص 122.

11- الاصابه ، ج 11 ، ص 330.

12- سنن ترمذى ، ج 5 ، ص 324- در این قسمت روایاتى كه در كتاب هاى اهل تسنن آمده است نقل شد تا براى آنها هم سندیت داشته باشد.

كتاب: پیشواى سوم - حضرت امام حسین (علیه السلام)

نویسنده: هیئت تحریریه مؤسسه در راه حق

یک شنبه 4 تير 1391برچسب:کنکور, :: 8:43 :: نويسنده : مهران پورباقر مهنه

 

 

کنکور در چین و ترکیه و ژاپن چگونه است؟

آموزش - جام جم نوشت:

تنها چند روز دیگر به زمان برگزاری کنکور سراسری در ایران​ مانده است و بیشتر از یک میلیون و 70 هزار دانش‌آموز ایرانی برای ورود به دانشگاه‌های کشور با یکدیگر رقابت خواهند کرد. گرچه مطابق آمارهای سازمان سنجش، از سال 1382 تا امروز، هرساله از تعداد متقاضیان این آزمون سراسری کاسته شده است و حالا دیگر وضع به جایی رسیده که مطابق آمارهای وزارت علوم، بالغ بر 250 هزار ظرفیت خالی در مقطع کارشناسی وجود دارد، اما همچنان تب و تاب کنکور سراسری در ایران و رقابت برای قبول شدن در ​دانشگاه‌های مطرح کشور​ به قوت خود باقی است.

اما داستان کنکور و مشقات این ماراتن نفسگیر، تنها مختص دانش‌آموزان ایرانی نیست در برخی کشورهای جهان نیز آزمون‌های سراسری برای ورود به دانشگاه‌ها برگزار می‌شود که از بعد فراگیر بودن و تاثیرات اجتماعی، آموزشی و روانی آن، دست کمی از کنکور ما ندارد. علاوه بر کشور ما، در کشورهایی مثل چین، ترکیه و ژاپن هم آزمون‌های متمرکزی برای تحصیل در مقاطع آموزش عالی برگزار می‌شود که البته نوع و حتی انگیزه برگزاری کنکور در هر کدام از این کشورها با یکدیگر تفاوت اساسی دارد.

می‌توان گفت عمدتا در کشورهایی که تعداد متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها یا متقاضیان «رشته محل‌هایی خاص» با میزان ظرفیت‌های آموزش عالی در آن کشور همخوانی ندارد یا همچنین تحصیلات عالی برای کسب جایگاه اجتماعی و شغلی در آن جامعه اهمیت بسزایی دارد، برگزاری کنکور با تمام چالش‌ها و کژکارکردهایش به شیوه‌ای برای گزینش و فیلترینگ دانش‌آموزان مبدل می‌شود.



ادامه مطلب ...
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 1349
بازدید ماه : 1582
بازدید کل : 176849
تعداد مطالب : 133
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1


solid rgb(0, 0, 0); text-align: center; color: rgb(255, 255, 255);">ح
خدذ
رزژ
سشص
ضطظ
عغف
قکگ
لمن
وهی
="حقوقدانان جوان ایران">
استخاره آنلاین با قرآن کریم