حکم آزاد
حقوق و دادگستری و عدالت
چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:دعا, :: 8:37 :: نويسنده : مهران پورباقر مهنه

دعاهایی که سریع اجابت می شوند

     استجابت دعا، مانند هر پدیده‌ی دیگری، قوانین آداب و شروطی دارد که با وجود آن آداب و شرایط است که دعا به اجابت می‌رسد و اگر آن شرایط موجود نباشد، یا مانعی در استجابت آن باشد که ما به آن علم نداریم، اگر چه سریع الاجابة ترین دعا هم باشد، باز ممکن است مورد اجابت واقع نشود.[۱]
دعا
به هر حال چون ذکر متن دعاها در این خلاصه مقدور نیست، فقط به ذکر اسامی چند مورد که دارای اهمیت خاص هستند اشاره می‌شود:



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:امید, :: 8:32 :: نويسنده : مهران پورباقر مهنه

امید بخش‌ترین آیه قرآن کدام است؟

خبرگزاری دانشجو:

      در تفسیر فرات از بشر ابن شریح نقل شده که می‌گوید: روزی از امام باقر (ع) پرسیدم که امید بخش‌ترین آیه قرآن کدام آیه است؟ حضرت فرمودند: اطرافیان شما در این باره چه نظری دارند؟

گفتم: آنها معتقدند آیه «قل یا عبادی الذین اسرفوا علی انفسهم لا تقنطوا من رحمت الله»؛ «ای بندگان من که بر نفس خویش اسراف کرده اید از رحمت خدا نا امید نباشید» امیدوار کننده ترین آیه قرآن است.

حضرت فرمود: اما ما اهل بیت چنین نظری نداریم. پرسیدم پس نظر شما در این مورد چیست؟ فرمودند: آیه «و لسوف یعطیک ربک فترضی»یعنی «و پروردگارت آنقدر به تو عطا خواهد کرد که راضی شوی» امید بخش ترین آیه قرآن است و منظور از آن شفاعت است.

سپس ادامه دادند: یکی از دلایل ترجیح این آیه این است که در آیه مورد نظر شما شرط برخورداری از آن رحمت واسعه، توبه و تسلیم و عمل نیک اعلام شده است، اما در آیه مربوط به شفاعت، هیچ قید و شرطی جز رضایت پیامبر مهربانی و رحمت وجود ندارد.

یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:ماست, :: 12:0 :: نويسنده : مهران پورباقر مهنه

فواید گوناگون انواع ماست




ماست ساده در مقایسه با ماست‌های طعم دار، کم کالری تر است.

هر دو از شیر کامل، کم چرب و بدون چربی تهیه می‌شوند. شما

می‌توانید ماست ساده را به تنهایی یا به صورت مخلوط با چاشنی‌های

مورد علاقه‌تان مصرف کنید.

احتمالاً متوجه شده‌اید که مصرف ماست‌های یخچالی در سال‌های اخیر افزایش

یافته و در حال حاضر نیز آن قدر پرتنوع شده است که نمی‌توان به راحتی، ماست انتخاب کرد؛

بی‌چربی یا کم‌چربی؟

 

ماست فرنی یا یونانی (ماست چکیده پر پروتئین)؟ طعم دار یا میوه‌ای مخلوط؟ پروبیوتیک یا

معمولی؟ از آنجایی که ادعا می‌شود ماست‌های طعم دار برای سلامتی مفید است این نوع

ماست تقریباً طرفداران بی‌شماری دارد.

 

 

 

به گزارش هلث‌نیوز، ماست با بسته شدن شیر در اثر کشت باکتری‌ها تهیه می‌شود. این

باکتری‌ها دارای انواع و اقسام گوناگون هستند و برخی از شرکت‌ها برای ساخت یک برند

بسیار اختصاصی، باکتری‌های مخصوص به خود را تولید می‌کنند. معمولاً این باکتری‌ها

شامل پروبیوتیک‌هایی هستند که برای هضم مواد غذایی مفیدند. اگرچه همه ماست‌ها

قبل از مرحله فراوری حاوی این باکتری‌ها هستند،

اما روش فراوری شدن ماست است که تعیین می‌کند این باکتری کشت شده در ماست

باقی خواهد ماند یا خیر؟

ماست



ادامه مطلب ...
یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:دانشجو, :: 7:57 :: نويسنده : مهران پورباقر مهنه

 

دختران دانشگاهي

 

این مطلب تنها جنبه طنز دارد و امیدوارم به هیچ کس برنخورد...   ویژگی های کلی دخترای دانشجو:

  این دختران از آن دسته دخترانی هستند که تا زمان ورود به دانشگاه با واژه ای به اسم پسر غریبه هستند و تنها وسیله نقلیه ای که سوار شده اند اتوبوس می باشد. از نظر شکل ظاهری بیشتر شبیه مردان غیرتمند و با خدا هستند!!!



ادامه مطلب ...
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:بی انصافی, :: 7:37 :: نويسنده : مهران پورباقر مهنه

 

چند عکس جالب از خوابگاه دانشجویی
 
ارسالی از : فاطمه ایلیا
 
 
 
 
 
 
 
پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:مهریه , :: 9:5 :: نويسنده : مهران پورباقر مهنه
اجتماعي
عضو کميسيون حقوقي: مصوبه حذف زندان براي مهريه بيش از ۱۱۰ سکه و ثبت ازدواج موقت از سوي شوراي نگهبان تاييد شد
خراسان - مورخ پنج‌شنبه 1391/02/07 شماره انتشار 18103

تواناعلمي - ۲ ماده ثبت ازدواج موقت و حذف زندان براي مهريه بيش از ۱۱۰ سکه از لايحه حمايت خانواده به تاييد شوراي نگهبان رسيد و همچنين بر اساس اطلاعات پايگاه اينترنتي شوراي نگهبان ۳ ماده نيازمند اصلاح و ۸ ماده ديگر مغاير شرع شناخته شد. فرهاد تجري، عضو کميسيون حقوقي و قضايي مجلس با بيان اين مطلب، به خراسان گفت: شوراي نگهبان روز سه شنبه نظر خود را درباره لايحه حمايت از خانواده اعلام کرد. بر اين اساس بسياري از مواد لايحه به تاييد شوراي نگهبان رسيد که مهم ترين آن ها ماده ۲۱ مربوط به ثبت ازدواج موقت و ماده ۲۲ مربوط به حذف زندان براي مهريه بيش از ۱۱۰ سکه است. وي افزود: همچنين برخي از اين لايحه مغاير با شرع شناخته شده است و برخي از مواد نيز نياز به اصلاح دارد که بعد از تعطيلات اين موارد در کميسيون حقوقي بررسي مي شود. همچنين براساس اطلاعات پايگاه اينترنتي شوراي نگهبان ۳ ماده از لايحه حمايت از خانواده نياز به اصلاح دارد و ۸ ماده نيز مغاير شرع شناخته شده است.

اسقف اعظم ارامنه: ارامنه ايران از همه حقوق شهروندي هموطنان مسلمان بهره‌مند هستند
خراسان - مورخ پنج‌شنبه 1391/02/07 شماره انتشار 18103

محمدي- مراسم نود و هفتمين سالگرد نسل کشي ارامنه توسط دولت امپراتوري عثماني در سال ۱۹۱۵، سه شنبه گذشته با حضور اسقف اعظم ارامنه، نماينده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس ، سفير ارمنستان در کشورمان و جمع زيادي از هم وطنان ارمني در کليساي سرکيس مقدس در تهران برگزار شد و حاضران با خواندن سرودهاي مذهبي و نثار گل به بناي يادبود کشته شدگان اين فاجعه و شهداي ارمني دفاع مقدس، ضمن محکوم کردن اين کشتار، خواهان رسيدگي مجامع حقوق بشري بين المللي به اين مسئله شدند. در حاشيه اين مراسم اسقف سبو سرکيسيان، اسقف اعظم ارامنه ايران در گفت وگو با خراسان تاکيد کرد: ما به عنوان يک ايراني که دين ارمني دارد و صدها سال سابقه همزيستي مسالمت آميز با مسلمانان ايراني را تجربه کرده اند، در ايران از همه حقوق شهروندي بهره مند هستند .

 

 


در پژوهش بعمل آمده در بیش از 150 دانشگاه در کشورهای مختلف جهان اکثریت قریب به اتفاق دانشگاهها دارای ضوابط نوع خاص و ویژه پوشش متناسب با محیط آموزش می‌باشند. نکته‌ای که قابل تأمل است این که در محیط مقدس آموزش و تعلیم در هرکجای جهان می‌توانیم موارد مشترک را جستجو کنیم و آن کیفیت پوشش حرفه‌ای مناسب با محیط درس و تدریس و وجود دستورالعمل متناسب با آن می‌باشد.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 

 

 
 
 

 

 

علت و ضرورت ضوابط‌مندی این محیط نه تنها بر باورمندی بر اصول ارزشی که حاکی از جهان‌بینی آنهاست می‌باشد، بلکه اکثریت آنها بر اساس نوع ضرورت‌های محیطی و ایمنی و آرامش روحی و روانی متناسب با پیشرفت کار پایبندی به ضوابط خاص پوشش را الزام می‌دارند و چگونگی وضعیت ظاهری را برخاسته از شأن محیط علم و فرهنگ خاص محیط آموزشی و جلب رضایت عواملی که در محیط مشغول تعلیم و تربیت می‌باشند، می‌دانند و از همه مهم‌تر اینکه در هر جامعه انسانی، رعایت نظم، ضابطه، قوانین بومی و خاص هر مجموعه در اولویت امور جهت دستیابی به اهداف خاص و کارویژه مجموعه ضروری است و بالعکس قانون‌گریزی مشخصه انسانهایی است که هویت و شخصیت آنان به دلایل مختلف ثبات نداشته و عواقب زشت و ناپسند سلب آسایش و امنیت فکری و جسمی که عدم دستیابی به اهداف را به دنبال دارد را برای خود امتیاز و تفاخری محسوب می‌کند و توسط اینگونه اشخاص رعایت حقوق جمعی که از جمله آنها عدم سلب آسایش از محیط است به فراموشی سپرده شده است که طرد شدن از محیط عاقبت امور اینگونه افراد است و دقیقاً یکی از علت‌های ضوابط موجود اعم از ضوابط آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در دانشگاهها به دلیل مشخص بودن چگونگی و کیفیت برخورد با اینگونه افراد می‌باشد که در عدم رعایت حقوق جمعی و عواملی که موجبات دستیابی به اهداف جمعی را موجب می‌شوند برای آنها امری عادی تلقی می‌شود و فقط قانون و ضوابط موجود است که راه صحیح را برای آنان نمایانگر است.




ادامه مطلب ...
یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:بازیچه, :: 12:7 :: نويسنده : مهران پورباقر مهنه

+ مواظب باش توي زندگيت بازيچه دستديگران قرار نگيري
بعضيا شخصيت آدمارو خورد ميکنند تا خودشون شخصيت پيدا کنند
به خنديدن زياد دوستات اهميت نده
ببين همون قدر که ميخندند احترامتو هم نگه ميدارن يانه
نبايد براي رفقات وسيله سرگرمي باشي
هواستو جمع جمع کن

 

 
 
خسرو دانشجو نماینده و قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای علوم و تحقیقات این دانشگاه شد.
 
 
 
مهر:  خسرو دانشجو نماینده و قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای علوم و تحقیقات این دانشگاه شد.

پس از آغاز به کار فرهاد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی، انتصابهای جدیدی صورت گرفت که از جمله آن می توان به برخی انتصابات جدید در واحد علوم تحقیقات این دانشگاه اشاره کرد.

خسرو دانشجو - رئیس واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی- روز گذشته به نمایندگی از رئیس این دانشگاه یعنی فرهاد دانشجو در مراسم تودیع و معارفه معاونان جدید مالی- اداری و عمران و توسعه شرکت و حکم معاونان جدید را ابلاغ کرد.

وی که هم اکنون عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی است به عنوان نماینده فرهاد دانشجو در واحدهای علوم و تحقیقات این دانشگاه نیز آغاز به کار کرده است.

از آنجا که رئیس دانشگاه آزاد، ریاست واحدهای علوم و تحقیقات را هم برعهده دارد و با توجه به اینکه در غیاب رئیس جدید، شخصی دیگر باید برای اداره امور این واحدها حضور داشته باشد هم اکنون خسرو دانشجو به نیابت از برادرش این سمت را عهده دار شده است.

پیش از این، در زمان ریاست عبدالله جاسبی، مجید عباسپور تهرانی فر سمت قائم مقامی واحدهای علوم و تحقیقات را بر عهده داشت.      
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 1597
بازدید کل : 176864
تعداد مطالب : 133
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1


solid rgb(0, 0, 0); text-align: center; color: rgb(255, 255, 255);">ح
خدذ
رزژ
سشص
ضطظ
عغف
قکگ
لمن
وهی
="حقوقدانان جوان ایران">
استخاره آنلاین با قرآن کریم