حکم آزاد
حقوق و دادگستری و عدالت

6 استراتژی برای پرورش خلاقیت

28 خرداد

creativity

خلاقیت پدیده ای است که باعث به وجود آمدن چیزهای جدید می شود. پس چه بهتر که ما هم همیشه خلاق باشیم. بعضی ها هستند که ذاتا خلاق اند، اما بقیه هم می توانند با داشتن استراتژی های خاصی، این ویژگی را بدست بیاورند. با خواندنی ها همراه باشید تا 6 استراتژی برای پرورش خلاقیت را با شما در میان بگذارد:

1. شلوغ کاری کنید

می گویند داوینچی اسفنج ها را داخل رنگ کرده و بعد آنها را به دیوار پرت می کرد. او می توانست به کمک رنگ ها و طرح هایی که روی دیوار به وجود می آمدند ایده بگیرد.
لازم نیست شما چنین کاری کنید. اما به جای آن می توانید جوهر پاشی کنید. برای این کار، یک کاغذ بردارید، روی نصف آن جوهر بمالید، بعد آن را از وسط تا کنید. سپس تا را باز کرده و به کاغذ نگاه کنید. چه می بینید؟

2. دوش بگیرید

معمولا به هنگام دوش، بهترین ایده ها به ذهن انسان خطور می کند. چرا؟ برای خلاق بودن، بدن نیاز به ترکیبی از دوپامین و حواس پرتی دارد. دوش آب گرم همین کار را می کند. حین دوش، بدن دوپامین ترشح می کند، از طرفی وقتی مشغول شستن خود هستید فکرتان جای دیگری است. حتما برایتان چنین حالتی پیش آمده و ممکن است تا حالا ایده هایی هم به ذهنتان رسیده است. این ایده ها را جدی بگیرید و سعی کنید همیشه قلم و کاغذ همراه داشته باشید.

3. کارهای معمولی را به صورتی دیگر انجام دهید

یک کار معمولی را در نظر گرفته و آن را به روش دیگری انجام دهید. این کار باعث فعالیت مغز شده و خلاقیت ایجاد می کند. کارهای بزرگ و خلاقانه از همین کارهای کوچک شروع می شوند. خوب، می خواهید چه کار کنید؟ خیلی ساده، مثلا از درست کردن یک ساندویچ شروع کنید. اگر سالاد کاهو درست می کنید، به جای اینکه اول کاهو را خرد کنید، گوجه فرنگی و خیار را خرد کنید. سالاد، همان سالاد است ولی این بار مغز شما به شکل دیگری آن را انجام داد.
این روش پیشنهادی دکتر سیمون ریتر، روانشناس و استاد دانشگاه رادبود نیمیخن هلند است. وی در مصاحبه ای گفته است که: اگر مردم می خواهند متفاوت فکر کنند، باید کارها را به روش های متفاوت انجام دهند و تجربه های جدیدی کسب نمایند.

4. با قدم زدن، ذهنتان را آرام کنید.

اگر مشکلی برایتان پیش آمده است، هر چقدر بیشتر به مسئله فکر کنید، بیشتر ذهنتان را خسته کرده و چاره ای پیدا نخواهید کرد. پس بهتر است به ذهنتان استراحت بدهید. قدم بزنید و به مشکلات فکر نکنید. قدم زدن هم مانند دوش گرفتن عمل می کند. ذهنتان مشغول چیز دیگری است و بدنتان استراحت می کند و همین ممکن است راه حل مشکل را به شما نشان دهد.

5. فی البداهه عمل کنید.

در عمل فی البداهه، مغز کار را انجام می دهد. در مورد آن چیز، زیاد فکر نمی کنیم و هر چیزی که به ذهنمان می رسد را انجام می دهیم. این کار هم خوب است و هم بد. ممکن است کار خراب شود، اما امکان دارد کار خوب پیش برود و نتیجه ای دهد که حتی فکرش را هم نمی کردید. در نتیجه بهتر است زیاد روی موضوع فکر نکنید و هر چیزی که به ذهنتان می رسد همان را انجام دهید.

6. نوت برداری کنید.

داوینچی دفترهای زیادی را پر از ایده های مختلف کرده بود. مشاهدات، طرح ها، ایده ها، هر چیزی که فکرش را بکنید. نوت برداری باعث نظم و ترتیب دادن به فکرها و ایده هایمان می شود. ممکن است گاهی فکری به ذهنمان برسد و بعد آن را فراموش کنیم، درحالی که ممکن بود فکر بسیار خوبی بوده و سرانجام بزرگی داشت. پس هر چیزی که به نظر خلاقانه می آید را یادداشت کنید، شاید شما هم توانستید نامربوط ها را به هم ربط دهید!

چهار شنبه 21 خرداد 1393برچسب:مجله, :: 9:15 :: نويسنده : مهران پورباقر مهنه
مجله ایمیلی خواندنی ها، فقط روزهای 1 شنبه و 4 شنبه ارسال می گردد.
جهت مشاهده تصاویر، گزینه نمایش تصاویر را در سرویس ایمیل خود فعال نمائید
عکس ها را نمی توانید ببینید؟
نسخه آنلاین مجله را مشاهده کنید
سخن سردبیر
به نام خدا | سلام

شماره 54 از مجله خواندنی ها پیش روی شماست. این شماره کمی تغییرات در مجله دادیم، امیدواریم که بتوانیم رضایت شما را بیش از پیش جلب کنیم.
پیشنهاد می کنم مطلب کم شدن موها [ اینجا کلیک کنید ] و پاکسازی کبد [ اینجا کلیک کنید ] را از دست ندهید. نیاز خیلی از ما ایرانی هاست، اگرخودتان هم نیازی ندارید می توانید به دوستان یا اقوام خود منتقل کنید.


با احترام
م. سعیدی
مجله خواندنی ها
شیوه ای تضمینی برای تسخیر قلب ها
زندگی بک موفق نیازمند این است که زوجین قلب یکدیگر را به دست آورند و الا ممکن است از در کنار هم بودن هیچگاه به رضایت نرسند. ما راهکاری برای تسخیر قلب همسرتان ارائه داده ایم ...
عاداتی که باعث کم پشت شدن موها می شود
شما هم از آن دسته افرادی هستید که نگران کم شدن موهایتان می باشید؟ باید بگویم که کارهایی است که با ترک آن ها می توانید بر این نگرانی غلبه کنید. این چند عادت ساده را تر کنید.
از رفتار دوستتان رنگ مورد علاقه اش را تشخیص دهید
آیا می خواهید یک هدیه برای دوستتان بخرید، صبر کنید! اول رنگ مورد علاقه اش را بشناسید
راهکارهایی ساده برای پاکسازی کبد
آیا می دانستید اضافه وزن، هر چند نه خیلی زیاد، یکی از عوامل بیماری کبد چرب است؟ همین امروز دست به کار شوید و با راهکارهایی ساده کبد خود را پاک کنید.
خواص زنجبیل که نمی دانستید
زنجبیل یا زنجفیل گیاهی است که اگرچه مزه ای کمی تند دارد اما خواص حیرت انگیزی را باید از آن انتظار داشته باشد ...
چرا خواستکارهایم را نمی پسندم؟
اگر خواستگارهای زیادی داشته اید اما تا کنون هیچ کدام را نپسندیده اید، به پاسخی که مشاوران به مشکل شما داده اند توجه کنید، شاید نگاهتان عوض شد
5 فناوری مورد استفاده در جام جهانی
از روز جمعه جام جهانی آغاز می شود. فیفا امسال چند تکنولوژی جدید به کار برده است ...
پر فروش ترین عرقیات گیاهی را بشناسید + خواص
6 نوع عرق گیاهی را همراه با خواص درمانی خاص آن ها بشناسید
پربازدیدترین مطالب شماره گذشته
1 - آیا باید منتظر یک زلزله بزرگ در تهران باشیم؟ - ادامه مطلب
2 - لطیفه ها و جوک های خیلی بی مزه! - ادامه مطلب
3 - دانستنی های مفید در مورد سفید کردن دندان - ادامه مطلب
4 - روش دلنوازی برای همسرتان - ادامه مطلب
5 - چرا فرمان در بعضی کشورها سمت راست است؟ - ادامه مطلب
چهار شنبه 21 خرداد 1393برچسب:تجسس, :: 9:6 :: نويسنده : مهران پورباقر مهنه
تجسس در زندگی خصوصی افراد بر اساس قانون ممنوع است دکتر علی نجفی توانا رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: علاوه بر قانون اساسی، فرمان هشت ماده‌ای امام (ره) و همچنین بیانات مقام معظم رهبری و تذکرات صریح رییس‌جمهوری، همگی به منطقی بودن و ضرورت رعایت حریم خصوصی اشخاص تاکید دارند. علی نجفی‌توانا در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تجسس و تفتیش در زندگی خصوصی اشخاص بر اساس شرع، عرف، قانون، اصول حقوق بشری، موازین شهروندی و حتی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است. وی افزود: به دلیل احترام به خلقت و حفظ اسرار خصوصی اشخاص و با عنایت به اینکه هر کسی ممکن است که در روابط و زندگی خصوصی خود مسایلی را داشته باشد که علاقمند نیست فرد دیگری از آن اطلاع حاصل کند و طبق موازین شرعی، تجسس و جستجو در زندگی خصوصی افراد و تفتیش عقاید ممنوع است. نجفی‌توانا با اشاره به فرمان هشت ماده‌ای حضرت امام (ره) ادامه داد: خوشبختانه علاوه بر قانون اساسی، فرمان هشت ماده‌ای حضرت امام(ره) و همچنین افاضات مقام معظم رهبری و تذکرات صریح رییس جمهوری، همگی به منطقی بودن و ضرورت رعایت حریم خصوصی اشخاص تاکید دارند. این وکیل دادگستری تاکید کرد: ممنوعیت تفتیش و تجسس در زندگی خصوصی افراد تا جایی است که قوانین ما از جمله قانون اساسی، قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری ضمن اعلام ممنوعیت تجسس، متجاوزین به حریم خصوصی افراد و حتی افرادی که بدون مجوز مبادرت به تفتیش و تجسس در زندگی خصوصی، اسناد، مکاتبات، نامه‌ها و مراسلات دیگران می‌کنند را مجرم و قابل مجازات دانسته است. وی با بیان این که طبق اسناد بین‌المللی از جمله میثاقین و اعلامیه جهانی حقوق بشر، باید در مراجع انتظامی، قضایی و امنیتی، حقوق افراد مورد احترام قرار گیرد و تجسس و شنود مکالمات و … جرم و قابل تعقیب باشد، گفت: امیدواریم که در این زمینه قوای سه گانه با نگاه قوی تری نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند تا مردم عملا احساس کنند در زندگی خصوص خود از تجسس و تفتیش در امان هستند. نوشته تجسس در زندگی خصوصی افراد بر اساس قانون ممنوع است اولین بار در شبکه حقوق پدیدار شد
چهار شنبه 21 خرداد 1393برچسب:اسپری دفاعی, :: 8:56 :: نويسنده : مهران پورباقر مهنه
وکلای دادگستری می توانند اسپری دفاعی دریافت کنند Posted: 07 Jun 2014 10:44 PM PDT آنچه امروز در شبکه حقوق آمده است: اسپری دفاعی کانون وکلای دادگستری مرکز با همکـاری پلـیس پیشگــیری ناجــا: کانون وکلای دادگستری مرکز با همکـاری پلـیس محترم پیشگــیری ناجــا در جهت تأمین امنیت وکلا درنظر دارد نسبت تهیه و توزیع اسپری دفاعی اقدام نماید . متقاضیان می توانند جهت اطلاع از نحوه دریافت افشانه دفاعی به اتاق ۱۳ واقع در طبقه اول ساختمان کانون مراجعه نمایند. مدیر داخلی کانون وکلا مدارک مورد نیازجهت دریافت افشانه (ویژه وکلای دادگستری) ۱- پرداخت مبلغ ۸۸۰/۰۰۰ریال به حساب شماره ۱۲۶۷۵۸۲۹۴ به نام مدیریت خدمات و منابع پلیس پیشگیری ناجا نزد بانک تجارت شعبه آزادی – شعبه کاوه کد ۳۳۱جهت هزینه ها ی آموزشی. ۲- پرداخت مبلغ ۵۰/۰۰۰ ریال به حساب ۱۸۲۵۲۴ بنام کانون وکلای دادگستری مرکز نزد بانک تجارت شعبه سعدی شمالی. ۳- اخذ فرم تقاضا از اتاق شماره ۱۳ واقع در طبقه اول ساختمان کانون و تکمیل آن و اخذ تأییدیه از قسمت های مشخص شده در فرم مزبور. ۴- تصویر کارت ملی متقاضی. ۵- ارائۀ گواهی سلامت جسمی و روانی از پزشک. ۶- ارائۀ تصویر صفحه اول شناسنامه. ۷- ارائۀ ۳ قطعه عکس ۴* نوشته وکلای دادگستری می توانند اسپری دفاعی دریافت کنند اولین بار در شبکه حقوق پدیدار شد.
یک شنبه 14 خرداد 1393برچسب:رحل, :: 6:47 :: نويسنده : مهران پورباقر مهنه
رحلت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی را تسلیت عرض می کنم.
یک شنبه 11 خرداد 1393برچسب:شاد, :: 10:45 :: نويسنده : مهران پورباقر مهنه
ولادت حضرت امام حسین علیه السلام و حضرت ابوالفضل و حضرت امام زین العابدین علیه السلام را تبریک می گویم امیدوارم در شادی ائمه شاد باشید.
آنچه امروز در شبکه حقوق آمده است: دکتر ناصر اقبالی;رئیس مرکز آزمون: رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد از انتشار نتایج آزمون ارشد این دانشگاه در نیمه شهریورماه خبر داد. ناصر اقبالی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تاکنون آزمون کارشناسی ارشد سال 93 دانشگاه آزاد بدون هیچ مشکلی در سراسر کشور برگزار شده، گفت: آزمون کارشناسی ارشد سال 93 عصر امروز شنبه 10 خرداد ماه به پایان می رسد. وی ادامه داد: آزمون متمرکز دانشگاه آزاد با 550 هزار داوطلب در حال برگزاری است و هیچ گونه مصاحبه ای از داوطلبان بعد از پذیرش به عمل نمی آید و مستقیم به واحدهای دانشگاهی معرفی می شوند. به گفته رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد، نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 93 نیمه شهریوره ماه به اطلاع داوطلبان می رسد. اقبالی خاطرنشان کرد: داوطلبان در دو نیمسال نخست و دوم به کلاسهای درس می روند
آنچه امروز در شبکه حقوق آمده است: دکتر جلیل مالکی – وکیل دادگستری چنانکه همکاران محترم مستحضر هستند ، لایحه تهیه شده توسط قوه قضاییه موسوم به ” لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی” در مورخه 23/1/1393 امضاء و در مورخ 24/1/1393 به دولت ارسال گردیده است. نظر به اهمیت موضوع هیات مدیره دوره بیست و هشت در اولین جلسه خود و پیش از هر اقدام دیگری کمیته ای را بمنظور پی گیری لایحه تشکیل و بلافاصله نامه ای خطاب به رییس جمهور با مضمون دغدغه های جامعه وکالت پیرامون موارد نقض استقلال تهیه و از طریق معاونت حقوقی رییس جمهور برای ایشان ارسال نمود. کمیته منتخب بلافاصله پس از تشکیل و وصول لایحه یک نسخه از آن را برای اتحادیه کانون های وکلای دادگستری جهت ارسال به کانون های وکلای سراسر کشور ارسال و همزمان طی فراخوانی از طریق وبسایت کانون مرکز کلیه همکاران را در جریان مفاد لایحه قرار داد و درخواست نمود که نقطه نظرات خود را به کانون ارسال نمایند. همچنین طی جلساتی با معاونین حقوقی و پارلمانی رییس جمهور و معاون حقوقی قوه قضاییه و رییس دیوان عدالت اداری ، مراتب نگرانی جدی کانون وکلا و جامعه وکالت را از موارد نقض استقلال و اشکالات عدیده فنی موجود در لایحه بیان گردید. همزمان با اقدامات فوق کارگروهی در اتحادیه کانون های وکلا متشکل از نمایندگان کانون وکلای دادگستری مرکز و هیات اجرایی اتحادیه تشکیل و طی جلسات متعدد و فشرده اصلاحات لازم در لایحه شامل اصلاح مواد متضمن نقض استقلال و سایر اشکالات فنی آن انجام و نیز طی دو جلسه فشرده اشکالات مذکور برای معاونت حقوقی رییس جمهور تشریح گردید. همچنین نظر به عدم دخالت کانون وکلا در فرآیند تهیه لایحه در قوه قضاییه و ضرورت حضور نمایندگان کانون ها در هرگونه بررسی آن در دولت ، کانون وکلای مرکز طی سه نامه جداگانه از معاونین حقوقی و پارلمانی رییس جمهور و همچنین وزیر محترم دادگستری بعنوان اعضای اصلی کمیسیون لوایح دولت درخواست کرد که در هرگونه جلسه متضمن بررسی لایحه نمایندگان کانون های وکلا دعوت و تاکید گردید که هر جلسه ای بدون حضور نمایندگان مذکور بعنوان متولیان اصلی وکالت دادگستری فاقد وجاهت است. ضمنا با توجه به عدم پاسخ رییس جمهور به نامه اولیه ارسالی مجددا نامه ای خطاب به ایشان نوشته و در آن مراتب رسالت رییس جمهور محترم حقوقدان و وکیل دادگستری مبنی بر رفع دغدغه های جامعه وکالت یادآوری و موکدا درخواست شد که لایحه تهیه شده با حضور نمایندگان کانون های وکلای دادگستری مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرد. همزمان با اقدامات فوق در اجلاس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری در مشهد ، اولین دستور اجلاس به لایحه جامع وکالت اختصاص یافت و اعضای هیات های مدیره کانون های بیست و سه گانه پس از تبادل نظر و بررسی مفاد لایحه ، نمایندگانی را جهت بررسی لایحه و اعمال نقطه نظرات اصلاحی تعیین نمودند که نمایندگان مذکور نظرات اصلاحی خود را بر روی پیش نویس اصلاح شده که عمدتا متضمن اصلاح موارد نقض استقلال است انجام و مقرر شد این امرعینا به مسوولین ذیربط در دولت تقدیم که این امر بلافاصله پس از اتمام کار اجلاس انجام شد.همچنین نامه ای با امضای تمامی اعضای هیات مدیره های کانون های وکلا تهیه و با تاکید بر دغدغه های جامعه وکالت درخصوص اشکالات موجود در لایحه بالاخص موارد نقض استقلال برای رییس جمهور محترم ارسال و در قطعنامه پایانی اجلاس نیز انتظار جامعه وکالت از دولت و مجلس در صیانت از حق دفاع وکلای دادگستری مستقل و کانون های متبوع آنها یادآوری گردید. حسب اطلاع واصله از کمیسیون اصلی تدوین لوایح دولت متشکل از وزیر دادگستری – معاون حقوقی رییس جمهور و معاون پارلمانی رییس جمهور طی دو جلسه لایحه جامع وکالت تهیه شده توسط قوه قضاییه را مورد بررسی قرار داده و لیکن متاسفانه علی رغم درخواست موکد در هیچ یک از دو جلسه مذکور از نمایندگان کانون های وکلای دادگستری دعوت بعمل نیامده که این امر بشدت مورد اعتراض است. امید است دولت محترم و همچنین کمیسیون مربوطه به حداقل خواست کانون های وکلا و جامعه وکالت که همان اعمال نقطه نظرات اصلاحی است احترام گذاشته و لایحه ای را تقدیم مجلس نمایند که متضمن نقض استقلال کانون های وکلای دادگستری بعنوان رکن رکین حق دفاع مردم در محاکم نباشد. نوشته لایحه جامع وکالت و اقدامات انجام شده پیرامون آن اولین بار در شبکه حقوق پدیدار شد
پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:کلنیک, :: 10:21 :: نويسنده : مهران پورباقر مهنه
به کلینیک خدا رفتم تا چکاپ همیشگی ام را انجام دهم، فهمیدم که بیمارم ... آنجا چندین آزمایش گرفتند معلوم شد که لطافتم پایین آمده. زمانی که دمای بدنم را سنجیدند، دماسنج 40 درجه اضطراب نشان داد. آزمایش ضربان قلب نشان داد که به چندین گذرگاه عشق نیاز دارم، تنهایی ،سرخرگهایم را مسدودکرده بود به بخش ارتوپد رفتم چون دیگر نمی توانستم با دوستانم باشم و آنها را در آغوش بگیرم. بر اثر حسادت زمین خورده بودم و چندین شکستگی پیدا کرده بودم ... فهمیدم که مشکل نزدیک بینی هم دارم، چون نمی توانستم دیدم را از اشتباهات اطرافیانم فراتر ببرم. زمانی که از مشکل شنوایی ام شکایت کردم معلوم شد که مدتی است که صدای خدا را آنگاه که در طول روز با من سخن می گوید نمی شنوم ...! خدای مهربانم برای همه این مشکلات به من مشاوره رایگان داد. به شکرانه اش تصمیم گرفتم از این پس تنها از داروهایی که در کلمات راستینش برایم تجویز کرده است استفاده کنم : هر روز صبح یک لیوان قدردانی بنوشم قبل از رفتن به محل کار یک قاشق آرامش بخورم هر ساعت یک کپسول صبر، یک فنجان برادری و یک لیوان فروتنی بنوشم. زمانی که به خانه برمیگردم به مقدار کافی عشق بنوشم وازهمه مهمتریاد ونام خدا همیشه همراهم باشد
پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:حمید, :: 10:10 :: نويسنده : مهران پورباقر مهنه
ممنوعیت تجسس در حریم شخصی دانشگاه‌ آزادی‌ها Posted: 26 May 2014 05:37 AM PDT آنچه امروز در شبکه حقوق آمده است: دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با استناد به آیه 12 سوره حجرات و اصل 25 قانون اساسی با صدور بخشنامه ای بر عدم تجسس در احوال شخصی در دانشگاه آزاد تاکید کرد. به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخشنامه‌ای به معاونان و مدیران مربوطه در سازمان مرکزی و نمایندگان تام الاختیار ریاست دانشگاه در هیات امنای استان ها، دبیران هیات امنای استان ها، واحدها و مراکز دانشگاهی و سازمان مدارس سما با استناد به آیه 12 سوره حجرات که می فرماید؛ “ای کسانی که ایمان آورده اید از بسیاری پندارها در حق یکدیگر اجتناب کنید که برخی ظن و پندارها معصیت است و هر گز از حال درونی یکدیگر تجسس نکنید و غیبت یکدیگر را روا مدارید” و همچنین اصل 25 قانون اساسی،‌ بر ممنوعیت هرگونه بازرسی و یا ضبط و افشای مکالمات تلفنی، استراق سمع و هر گونه تجسس در امور شخصی دیگران در این دانشگاه تاکید کرد
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 14 صفحه بعد
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 128
بازدید ماه : 1328
بازدید کل : 175235
تعداد مطالب : 133
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1


solid rgb(0, 0, 0); text-align: center; color: rgb(255, 255, 255);">ح
خدذ
رزژ
سشص
ضطظ
عغف
قکگ
لمن
وهی
="حقوقدانان جوان ایران">
استخاره آنلاین با قرآن کریم